To lah or not to lah - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bart en Martine - WaarBenJij.nu To lah or not to lah - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bart en Martine - WaarBenJij.nu

To lah or not to lah

Door: martinevanderpas

Blijf op de hoogte en volg Bart en Martine

08 September 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Inmiddels zit ik alweer in week 5 van het coschap. Het gaat prima, qua aantal uren en dagen die ik maak is het inmiddels erg goed te doen (lees: volledig naar eigen wens in te delen). Toen ik afgelopen maandag mijn supervisor om een beoordeling vroeg, mocht ik zelf kiezen watvoor cijfer ik wilde. Ik dacht dat het een grap was, dus antwoordde: doe dan maar een 10! Waarop mijn supervisor zei: Oke, dan doen we het zo: geef ik je nu een 9 en bij je eindbeoordeling een 10. Dan heb je niet alleen een goed cijfer, maar ook nog progressie vertoond. Haha beter! Het komt dus wel goed met dat coschap.

Afgelopen weekend zijn Sophie, Bastiaan (ook uit Utrecht, doet hier ophtalmology) en ik naar de Cameron Highlands gegaan. Het was daar zowaar koud, wat een verademing na de drukkende warmte van Kuala Lumpur! We gingen een tour doen in een 4wheel drive. Off road door de modderige jungle crossen was heel gaaf! We liepen een stuk door de jungle, op zoek naar de Rafflesia flower (grootste bloem ter wereld, maar is eigenlijk geen bloem) en gingen nog lekker pootjebaden bij een waterval. Daarna gingen we naar een Orang Asli village (de Maleise Aboriginals). Wel leuk om te zien, maar nogal op toeristen ingesteld. De tour ging verder naar een theeplantage, Dat was echt heel mooi (lipton-reclame waardig!). Hoe mooi het is, was nauwelijks op foto's vast te leggen, maar dat hebben we toch veelvuldig geprobeerd. Als laatste bracht de 4wheel drive ons naar de top van de hoogste berg van de Cameron Highlands. Weer een prachtig uitzicht! Het was een lange dag, maar we hadden alles gezien waarvoor we naar de Cameron Highlands waren gekomen. Zeker de moeite waard! Op zondag liepen we nog naar een paar watervalletjes in de buurt. Op zich mooi, maar erg jammer van al het vuilnis in het water! Toen was het alweer tijd om terug te gaan naar KL. Een paar daagjes coschap en dan op naar het volgende (3-daagse) weekendtripje (Snorkelen/duiken bij een tropisch eiland). Wat een leven!!

Ik heb (ondanks hoe geweldig het nu al is) toch wel echt heel veel zin om na het coschap weer verder te gaan reizen (met Bart!!). Zoals velen voorspeld hadden, heeft het reis-virus ook mij te pakken gekregen en ben ik intussen van plan zo veel mogelijk van de wereld te gaan zien.

(ps. er staan een paar foto's op deze site, maar wegens de maximale capaciteit van 10 foto's zijn het er niet zo veel. Meer foto's staan op facebook en hyves)

  • 08 September 2010 - 04:33

    Bart En Martine :

    Oja, even vergeten, ik zal ook nog even toelichten waarom ik het reisverslag 'to lah or not to lah' heb genoemd :)
    Hier in Kuala Lumpur gebruikt iedereen (zowel in het Maleis als in het Engels) de hele tijd de toevoeging -lah. Dan krijg je dus van die zinnen als: tomorrow can-lah. Of maybe can, maybe cannot lah. Finished already-lah (dat betekent dat iets op is). Wij hebben deze traditie opgepakt en hebben to lah verkozen boven not to lah :)

  • 08 September 2010 - 10:28

    Papa En Mama:

    Hoi Martine,
    Weer een prachtig reisverslag met erg mooie foto's! Proficiat met je prima beoordelingscijfer!
    Heel veel groetjes en
    Houdoe-lah!
    Papa en Mama

  • 08 September 2010 - 14:23

    Oma Van Der Pas :

    Hoi,Martine. Je kaart gisteren ontvangen.En nu weer je leuke mail.Proficiat met je hoge cijfer zeg. Maar wat wil je,Martine perfect lah. Groetjes Oma.

  • 09 September 2010 - 15:18

    Mignon:

    Klinkt okay-lah!

  • 15 September 2010 - 06:45

    Henry En Lieke:

    Hey Martine,
    Prachtige foto's Leuke ervaringen die je mee maakt. Geniet er van en werk ze daar..
    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Bart en Martine

Actief sinds 10 Juni 2010
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 35156

Voorgaande reizen:

02 Mei 2015 - 25 Augustus 2015

Asia Roadtrip

02 September 2013 - 21 September 2013

Costa Rica!!

17 December 2011 - 29 Januari 2012

La republica de CUBA

27 Juni 2010 - 14 November 2010

zuid-oost Azië

Landen bezocht: