Duiken en Singapore! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Bart en Martine - WaarBenJij.nu Duiken en Singapore! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Bart en Martine - WaarBenJij.nu

Duiken en Singapore!

Door: martinevanderpas

Blijf op de hoogte en volg Bart en Martine

21 September 2010 | Singapore, Singapore

Hee allemaal!! Het is alweer 2 weekjes geleden sinds mijn laatste reisverslag en de tijd vliegt!
Nadat we terug waren van de Cameron Highlands, begonnen we aan week 5 van ons coschap. Inmiddels waren Lieke en Sanne hier ook begonnen met hun coschap ophtalmology (oogheelkunde) dus waren we weer met een flinke Utrechtse club aanwezig. De week duurde niet lang, want op vrijdag was er alweer public holiday, namelijk het suikerfeest (Hari Raya). Sophie en ik gingen op donderdagavond samen met Sanne, Lieke en Rune (Een Deen die in KL woont en werkt) naar Perhentian Kecil. Daar waren Sophie en ik al eerder geweest, maar het was zo mooi dat ik er heel graag nog een keer heen ging. We gingen de eerste dag snorkelen en hadden vervolgens een hilarische avond. Toen we de volgende ochtend lekker in de zee lagen, zagen we Rune verdwaasd over het strand lopen. Hij kwam met z'n kleren aan de zee in lopen en was volledig bedekt met zand. Hij was net wakker geworden achter de snorkeltent! Volledig aan de verkeerde kant van het strand.. Het leek hem 's nachts een goed idee om daar naartoe te lopen :)
Op zondag zijn we gaan duiken! Jawel, ik ook!! Sophie en Rune zijn gaan wrakduiken (Sophie keek erg blij toen ze het water uit kwamen!) en Sanne, Lieke en ik hebben een introductieduik gedaan. Het ging supergoed! We zijn tot 11 meter diep geweest en het was een bijzondere ervaring! Ik wil zeker nog ooit m'n diving padi gaan halen!
Daarna, na een nacht in de bus te hebben gezeten, weer verder met het coschap.. Dat is dan wel ff jammer! Vooral de vrijdag was een erg leuke coschapdag! We hebben bijna de hele dag op OK gestaan, waar Sophie de steriele handjes uit de mouwen stak. Deze week is het mijn beurt :)Op donderdag zijn we met Rune in zijn auto naar Kuala Selangor gegaan> We hebben heerlijke krab gegeten en zijn op een bootje naar de vuurvliegjes gaan kijken. Heel bijzonder! Ze zijn er maar op 2 plekken in de wereld.
Op vrijdagavond vertrokken we samen met Sanne en Lieke richting Singapore, met de nachttrein. Die was onverwacht luxe! De bedjes deden zeker niet onder voor de bedden op de campus. Op zaterdagochtend kwamen we aan in Singapore. Bastiaan en zijn broertje Lucas waren er al. Wat een indrukwekkende stad! Erg rijk en veel te westers om in Azie te liggen. De gezinnetjes die je ziet zijn westers, maar dan met spleetogen en kinderen vanaf 3 jaar spot je zelden zonder electronisch speelgoed. De architectuur in de stad is heel bijzonder en erg mooi. We zijn naar de bovenste verdieping van een superhoog (en luxe) hotel gegaan om te genieten van het uitzicht over de stad. Stappen in Singapore is beter dan in KL! Ze hebben hele hippe barren, bijvoorbeeld de bar clinic. Deze bar had overal infuuszakken hangen, het personeel was gekleed als dokter/verpleegkundige en iedereen zat in gouden rolstoelen.
Vanuit Singapore zijn we terug gevlogen naar KL. Nog even en het coschap zit erop. Dan kan ik lekker met Bart verder gaan reizen. Daar kijk ik echt naar uit!! Maar nu nog even het beste van het coschap maken :)
Knuffel uit Kuala Lumpur!!


  • 22 September 2010 - 11:35

    Oma. :

    Hoi,Martine. Wat een geweldige tijd hebben jullie in KL en omstreken.Ik heb weer genoten van je mail en de foto"s en zou zo met je willen ruilen,behalve de OK dan.Groetjes Oma.

  • 22 September 2010 - 21:06

    Ben En Gré :

    Hoi Martine, we komen net bij Bart vandaan en hebben je laatste foto's gezien, mooi hoor!
    Wat heb je mooie souvenirs aan Bart gestuurd zeg, vooral de flessenopener!
    De lap stof vond ik heel mooi, lijkt me prachtig als schilderij.
    Marre gaat Dinsdag ook mee naar schiphol om haar peetoom uit te zwaaien.
    Nou tot schrijfs en een knuffel van ons twee uit Schagen

  • 24 September 2010 - 15:12

    Lia En Niek:

    Hoi Martine. Prachtige foto,s en schitterende reisverhalen. We blijven er van smullen!
    Groetjes ook van the kids.

  • 05 Oktober 2010 - 14:05

    Lisa Van Roij.:

    Hooi Martine,

    Mooie foto's!
    Bedankt voor je mailtje.
    Super leuk!
    Ik ben inmiddels weer geopereerd.
    Ik ben nu 2 keer in 1 week geopereerd.
    Veel sucses verder.
    Ik lees je volgende verslagje natuurlijk ook.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Bart en Martine

Actief sinds 10 Juni 2010
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 35166

Voorgaande reizen:

02 Mei 2015 - 25 Augustus 2015

Asia Roadtrip

02 September 2013 - 21 September 2013

Costa Rica!!

17 December 2011 - 29 Januari 2012

La republica de CUBA

27 Juni 2010 - 14 November 2010

zuid-oost Azië

Landen bezocht: