Weer terug in Maleisie, nog even vakantie! - Reisverslag uit Pulau Pinang, Maleisië van Bart en Martine - WaarBenJij.nu Weer terug in Maleisie, nog even vakantie! - Reisverslag uit Pulau Pinang, Maleisië van Bart en Martine - WaarBenJij.nu

Weer terug in Maleisie, nog even vakantie!

Door: martinevanderpas

Blijf op de hoogte en volg Bart en Martine

05 Augustus 2010 | Maleisië, Pulau Pinang

Het is alweer even geleden sinds m'n laatste reisverslag. Echt superleuk om van zoveel verschillende mensen reacties te krijgen! Tijdens mijn vorige reisverslag zaten we net op Gili Trawangan in Indonesie. We waren van plan om daar 3 nachten te blijven maar zijn uiteindelijk 7 nachten gebleven. Wat een fantastisch tropisch paradijsje! We hebben daar ook veel leuke mensen ontmoet en lekker gefeest. We waren van plan op 27 juli te vertrekken vanaf Gili Trawangan (erg vroeg), maar toen we op de 26e 's nachts aan het feesten waren en in het zwembad van de duikschool belandden, besloten we om dat gewoon maar niet te doen. Op de 28e gingen we snorkelen en dat was echt prachtig! Xavier en Lionel (2 Franse kerels die we hadden ontmoet) gingen mee en hadden een onderwater camera. Dus het snorkelen heeft ook nog leuke foto's opgeleverd (ik heb veel foto's van de reis op hyves gezet). De volgende dag dan toch vertrekken. Dat vonden we allebei jammer, maar daar waren we snel weer overheen toen we in Kuta(Bali) aankwamen. Een heel leuk stadje waar je geweldig kunt surfen. En dat hebben we dan ook gedaan (althans, geprobeerd :P). Doordat we zo lang op Gili waren gebleven konden we maar 1 ochtend in Kuta surfen en moesten we daarna alweer naar het vliegveld om terug te vliegen naar Kuala Lumpur. We baalden er allebei van om onze Indonesie reis af te sluiten. Het was echt geweldig!

's Avonds kwamen we heel laat aan in Kuala Lumpur waar we meteen een hostel hebben gezocht in China Town. We kwamen er achter dat China Town niet het meest schone gedeelte van de stad is. Omdat we er 's nachts waren zagen we allemaal ratten en kakkerlakken rondlopen die je overdag niet ziet. De volgende dag zagen we Mignon en Bart weer (2 vrienden uit Utrecht die net hun coschap gynaecologie afgerond hadden, het coschap waar wij volgende week aan beginnen). Ze lieten ons mooie plekken in Kuala Lumpur zien. Het is echt een moderne stad met eindeloze mogelijkheden! Na 2 dagen Kuala Lumpur zijn we met z'n 4en naar een Maleisisch eiland gevlogen, namelijk Pulau Pinang. Het was de kortste vlucht ooit! Na 3 kwartier raakten we ineens iets en bleek dat dat de grond alweer was. Dat was 1 augustus en vandaag op 5 augustus gaan we alweer terug vliegen. Het was een super vakantie met z'n 4en! We hebben een autootje gehuurd (klein geel koekblikje) en het hele eiland rondgereden. Dat was een perfecte manier om alles te zien. We hadden 2 chauffeurs die het Maleisische verkeer aandurften, waaronder Sophie. Dat ging supergoed! Sophie is maar 2x door rood gereden en 1x geflitst. En de andere chauffeur die wenst anoniem te blijven heeft maar 1 andere auto geraakt! :) We hebben o.a. in de zee gezwommen, een prachtige tempel bezocht en gisteren de hele dag door de jungle gelopen. Vanmiddag terug naar Kuala Lumpur voor het volgende hoofdstuk, namelijk het coschap.

Heel veel groetjes vanuit Maleisie!

• 05 Augustus 2010 - 16:23

Mama:

Hoi Martine,
    We hebben samen met Christian meteen de foto's op Hyves bekeken. Wat prachtig zeg! Het lijken wel plaatjes voor een vakantiebrochure! Bij de surf-foto reageerden we in koor: Hè,is dat echt ons Martine?? Super dat je dat gedaan hebt!
    Héél veel succes met je co-schap en we spreken je gauw weer.
    Liefs, papa en mama

• 09 Augustus 2010 - 09:10

Oma Van Der Pas:

Hoi, Martine.
    Leuk reisverslag zeg.Dat jij nog eens zou gaan duiken.De fotos heb ik nog niet gezien Dat lukte nog niet.Komt nog wel,ik blijf proberen.Wat was ik blij met je telefoontje.Ik heb het aan opa verteld.Hij lachte en er kwamen tranen.Groetjes van ons allebei,Houdoe.

• 09 Augustus 2010 - 21:07

Niek:

Zo meteen even op hyves kijken, ik ben benieuwd naar de fotos.
    't Geeft echt kriebels als ik je verhaal lees. Heerlijk om af en toe je grenzen te verleggen. Geniet maar, en ik hoorde al van jullie pap en mam dat de coschap-uren iets aangenamer zijn dan in Nederland, dan houdt je misschien wat meer tijd over om het land te bekijken.

groetjes,

Niek

• 12 Augustus 2010 - 08:49

Lisa Van Roij.:

Hee Martine,

Hartstikke fijn dat het daar zo leuk is.
    Groetjes,

Lisa van Roij. :)

• 15 Augustus 2010 - 13:24

Astrid:

Hé Martine,

Wat hoor ik? Kidnap je mijn broertje? ;-)
    Zonder dollen; leuke verslagen... wat een andere wereld daar zeg! Enjoy je tijd daar! Groetjes, Astrid en een lekkere natte zoen van Marre