Yogya, gunung Bromo en Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Bart en Martine - WaarBenJij.nu Yogya, gunung Bromo en Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Bart en Martine - WaarBenJij.nu

Yogya, gunung Bromo en Bali

Door: martinevanderpas

Blijf op de hoogte en volg Bart en Martine

18 Juli 2010 | Indonesië, Ubud

We zijn nu op Bali, in het stadje Ubud. Een superleuk stadje met te veel leuke winkeltjes. Moet mezelf echt inhouden hier. De reis hier naartoe was best lang:

We zijn eerst 3 nachten in Yogyakarta geweest en dat was ook echt een leuke stad. De eerste grote stad in Indonesie die ons echt goed is bevallen. Heel veel leuke winkeltjes en minder smog dan in Bandung en Jakarta. We werden iedere keer rond gefietst door hetzelfde mannetje die overal op ons stond te wachten. We zijn naar Sultans palace geweest en naar Water Castle (de persoonlijke spa van de sultan) en dat was best leuk om te zien. Op onze laatste dag gingen we naar Borobudur, een grote Boedhistische tempel in de buurt van Yogya. Het was echt prachtig en we hadden een hele leuke gids die geweldige verhalen vertelde.

Toen was het tijd om uit Yogya te vertrekken. We hadden een toer geboekt waarmee we eerst naar Gunung Bromo gingen. Dat is een vulkaan die beschreven wordt als 1 van de highlights van zuid oost Azie. In het busje daar naartoe (van 8 uur 's ochtends tot 9 uur 's avonds) ontmoetten we 3 Britse meisjes. Zij zitten nu ook in Ubud en het is heel gezellig! Ze hebben een jaar in China gezeten vanwege hun studie Chinees en spreken allemaal bizar veel talen. Heel leuk, om de reisverhalen van andere mensen te horen!

We sliepen in een hotel bij Gunung Bromo en stonden 's ochtends om 3 uur op om met een Jeep de vulkaan op te gaan. Deze keer dus geen zware beklimming. Op het uitzichtpunt had een prachtige zonsopkomst te zien moeten zijn, ware het niet dat er ca. 200 man voor stond! Echt veel te toeristisch! Toch wel leuke foto's gemaakt.

om 9.30u vertrokken we, om weer verder te gaan richting Denpasar (de hoofdstad van Bali). We zaten in een grote touringcar en het was duidelijk dat het vervoersbedrijf dacht: ze hebben toch al betaald en doen dit toch maar 1 keer. Er waren veel te weinig stoelen en mensen moesten op krukjes in het gangpad zitten. van 9.30 's ochtends tot 22.00u 's avonds. We waren blij dat we wel een stoel hadden! Vanuit Denpasar zijn we meteen door gegaan naar Ubud en daar zijn we nu dus. Een superleuk stadje! We delen een kamer met een Vlaams meisje (Elisa) wat we onderweg van Denpasar naar Ubud hebben ontmoet. Is heel gezellig. Samen met de Britse meiden zijn we naar Monkey Forest gegaan. Het is echt apenstad uit Jungle book! Was fantastisch!

Morgen door richting Lombok (Sengigi) en daarna naar de Gili Islands, als we daar een hostel kunnen vinden.

Dat was um weer, de update :) Heel veel groetjes vanuit Ubud!!

• 18 Juli 2010 - 17:17

Greet En Ben:

Wat maken jullie veel mee!
    Leuk om je gezicht even te hebben gezien op Bart zijn skype.Rosita is hier en doet je de groetjes.
    xxx van ons twee uit Schagen

• 18 Juli 2010 - 18:35

Bart:

Hey lief,

Het was weer ff geweldig om je op Skype te zien en spreken. Blij dat jullie toch nog een redelijk betaalbare hostel hebben weten te vinden voor Gili Trawangan, want vanaf hier zag het er een beetje dramatisch uit.

Spreek je snel weer, mis je, hou van je! XxX

• 19 Juli 2010 - 09:40

Oma Van Der Pas:

Hoi Martine,ik heb weer genoten van je leuke reisverslag. Wat hebben jullie al veel gezien en meegemaakt in korte tijd.Groetjes, Oma.

• 21 Juli 2010 - 20:07

Suzan:

Hey Martine :)

Wat een verhalen allemaal...echt te gaaf gewoon...Jules is ook al druk aan het bloggen over zn reis in Sjina :) Zo ver (op wereldniveau) zitten jullie niet bij elkaar vandaan :)
    Ik heb nog niet al je verhalen gelezen hoor...daar ga ik nog even rustig voor zitten :)

De zomerkamp weken zijn volop bezig...wel leuk hoor, maar mis je wel erbij!! Merlijn gaat komende week weer zn 2e week doen...ik pas in week 7...dan kom jij alweer bijna terug joh ;) hahahaha...

Heel veel plezier nog en geniet ervan!!!

liefs
    Suus

• 22 Juli 2010 - 11:09

Suus:

Hey Martine :)

Heb inmiddels al je reisverslagen gelezen...echt heel gaaf allemaal...moet een vreemde gewaarwording geweest zijn jullie als hollandse meiden tussen al die burka's...kan me voorstellen dat je je daar niet op je gemak voelde...

De tijd zal wel omvliegen voor jullie gevoel..jullie zijn alweer een maand weg (bijna)...Geniet van elk moment!!Voor je het weet ben je hier weer terug en tegen die tijd is het hier weer KOUD!!! haha...

liefs en veel plezier!
    Suus