De eerste week - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bart en Martine - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bart en Martine - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: martinevanderpas

Blijf op de hoogte en volg Bart en Martine

02 Juli 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hee allemaal!

Mijn reisverslag gaat verder in Kuala Lumpur -wat trouwens modderige samensmelting betekent :)- We spraken op de 2e dag met Mignon en Bart af (2 vrienden van geneeskunde die nu hun coschap gynaecologie in Kuala Lumpur doen) en Mignon liet ons haar kamer op de campus zien en een stuk van het ziekenhuis (namelijk het deel waar ze taart verkopen: prima!) Daarna gingen we naar een grote shopping mall waar ze heel veel geweldige schoenen verkochten voor niet zo veel geld. Ik moest mezelf echt inhouden want het was op dat punt in de reis nog niet echt handige timing om te gaan shoppen. Heb wel een superleuk jurkje gekocht. De volgende dag gingen we naar Melaka, een hele mooie stad niet ver van Kuala Lumpur. We boekten toen we daar waren een vlucht op 2 juli van KL naar Jakarta en op 29 juli van Bali terug naar KL. 's avonds ging het heel hard stormen en waren we niet zo heel blij met ons hostel. Het raam bij ons balkon sloot niet goed en na niet al te lange tijd hadden we een kleine zee in onze kamer. Het geluid was toch al hard klonk hol door in onze kamer, dus ik kon niet zo best slapen en miste Bart. Sophie kwam met de oplossing: even skypen met Bart. En dat was echt heel leuk! Voelde me daarna een stuk beter. Ik besloot het licht aan te doen om met mc giver tape de kamer af te sluiten zodat ik beter zou kunnen slapen. Toen het licht aan ging hielp dat echter ook niet echt: Sophie zag een enorme kakkerlak (ca 5cm) in de kamer zitten en van schrik gooide ze haar koffer om, open bovenop de kakkerlak. Toen we de koffer eraf haalden (bah!) heb ik snel de deurmat op de kakkerlak gegooid en ben erop gaan staan. Geen smakelijk geluid maar wel einde kakkerlak! We hebben die nacht dus niet heel best geslapen en zijn de volgende dag super vroeg met de bus terug naar KL gegaan. Helaas werd in de bus het rugzakje van Sophie gejat (door de buschauffeur, weten we vrij zeker.. maar we konden het niet bewijzen dus gaf Sophie het praten met de buschauffeur die iedere 5 minuten van verhaal veranderde maar op en gingen we op zoek naar politie. We vonden een busje met 4 politie agenten die krantjes over Nederlands voetbal lazen. Hier noemen ze dat een mobiel politiebureau. Ze wilden ons erg graag helpen en vertelden dat ze een vriend van de tourist police zouden bellen die ons zou komen zodat we aangifte konden doen. Intussen konden we op 2 krukjes in het busje wachten. Na een half uur zaten we nog steeds te wachten maar waren er intussen een stuk meer politiemannetjes bij gekomen. Het waren er inmiddels ongeveer 10! We achten de kans aanwezig dat die geinformeerd waren over onze aanwezigheid. Na een tijdje was het dan toch zover: Een politiewagen met zwaailicht en sirene en 3 politiemannen erin. Onze taxi was gearriveerd! Hilarisch! We zaten in die politiewagen en je zag andere backpackers denken: wat hebben die nou weer uitgehaald?? We deden aangifte en gingen daarna eten en stappen met Mignon en Bart. Was superleuk!

Vandaag zijn we van KL naar Jakarta gevlogen. De vlucht was een uur vertraagd en had nogal wat turbulentie en er kwam een vreemd soort witte rook uit de handbagageruimten die we niet zo goed konden thuis brengen. We kwamen later tot de conclusie dat airco er in de vliegtuigen van air asia blijkbaar zo uitziet. We landden in Jakarta om 17.30 uur (het is hier 1 uur vroeger dan in KL) en namen de bus naar het centrum. Bij de bushalte stonk het en stonden er meteen een hele hoop mensen erg dichtbij ons. Het was meteen duidelijk dat Jakarta een stuk armer is dan KL. We namen de taxi naar Jalan Jaksa area. Dat zag er een stuk beter uit en we voelden ons meteen meer op ons gemak. We zochten een hostel, trokken oranje kleding aan en gingen voetbal kijken. Het merendeel van de mensen hier was voor Brazilië maar ze waren even goed blij toen Nederland had gewonnen. Er reed een hele stoet met gekke oranje geklede Indonesiers op scooters door de straat. Morgen blijven we nog in Jakarta, om even uit te rusten. Daarna gaan we verder. Waarschijnlijk naar Yogjakarta. Al met al bevalt het reizen heel goed tot nu toe en kijken we uit naar het eerste mooie tropische strandje. We hebben veel leuke plannen.

Groetjes!!

• 02 Juli 2010 - 20:25

Mama:

Hoi Martine,
    we hebben Java al op Google bekeken, en er zijn beslist mooie strandjes te vinden!
    Oma heeft haar Java-gids meegebracht en we zien dat er echt heel veel te zien valt!
    Pas goed op elkaar en op je spullen! Liefs, Papa en Mama

• 02 Juli 2010 - 20:37

Greet En Ben:

Hoi Martine, we kregen van Bart de groeten vandaag van je, toch wel makkelijk dat skypen. We hebben het met regelmaat over je en zijn blij met je berichtje.
    Veel plezier en een dikke knuffel van ons twee uit Schagen.

• 02 Juli 2010 - 20:54

Oma Van Der Pas:

hoi Martine
    Ik kwam thuis van erik en
    diny waar ik lekker was
    wezen eten , en daar was
    je reisverslag Je hebt al
    veel meegemaakt deze week.Ik zie Jakarta zo
    weer voor me.Alle herinne
    ringen komen terug.
    Geniet maar volop van je
    mooie reis.
    groetjes ,oma.

• 02 Juli 2010 - 21:57

Niek:

Joris is net met een brede glimlach in slaap gevallen na een heerlijk avondje voetbal. Na een dag van ruim boven de 30 graden en jou verhaal proef ik de tropen weer helemaal.
    Reis ze!!

groetjes Niek.

• 02 Juli 2010 - 23:45

Bart:

Hey lekker ding,

Blijft toch leuk om ze ook nog contact te hebben. Jammer dat ik vandaag niet weer ff kon skypen met je. Maar snel moet dat toch weer lukken.

Hou zielsveel van je, geniet van jullie reis en avontuur.

PS Nog maar 135 dagen :D

• 03 Juli 2010 - 11:39

Anne :

heeej meis,

die armoede buiten de bussiness area is inderdaad wel ff wennen. Die tocht waar ik het over had is naar de top van de Gunung Gede in Cibodas. Met de bus kun je daarheen. Het is handig om er een te kiezen die zoveel mogelijk op de tolweg blijft. De klim is best vermoeiend maar zeker de moeite waard. Je kunt het denk ik wel ff googlen in een internet cafe. Geniet ervan!!!

XXX anne

• 03 Juli 2010 - 11:47

Wouter:

Hey Martine!!
    Geniet er maar goed van, 't klinkt heerlijk vakantie-achtig allemaal (ik ga maandag met psychiatrie aan de slag, wat een verschil! ;) ).

Groetjes!

• 03 Juli 2010 - 14:11

Suzanne:

Foto's, foto's, foto's!!!

• 04 Juli 2010 - 10:48

Ja, schatjes...ik weet wel waar ik heen ga..winkelen en luxe, oeh la la!

Jammer dat Jakarta tegen lijkt te vallen, hopelijk komen jullie snel het paradijs tegen daar.
    En bedankt voor de airco-tip van air asia, ik vlieg er vrijdag mee dus dan weet ik dat vast...hoeven we niet bang te zijn dat er iets in brand staat ofzo!
    Hele goede reis, tot het volgende reisverslag, enne dat eilandje vlak bij Borneo heet Derawan ofzoiets...schijnt een aanrader te zijn (iets met schildpadden ook??)

Liefs, Mignon