The Arjen-man - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bart en Martine - WaarBenJij.nu The Arjen-man - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bart en Martine - WaarBenJij.nu

The Arjen-man

Door: martinevanderpas

Blijf op de hoogte en volg Bart en Martine

29 Juni 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Jeeeeej!! We zijn er!!
Gisteren om 15.45 vertrokken we naar Cairo in een klein vliegtuigje. Het afscheid van Bart vond ik moeilijk, maar toen we eenmaal door de douane waren voelde ik me opgelucht. We waren echt weg! Na een vlucht van ruim 4 uur landden we in Cairo. We moesten ca. 4,5 uur wachten op het vliegveld dus gingen we daar even rondlopen. We werden echt enorm aangestaard en voelden ons niet echt op ons gemak. Het was ook wel een behoorlijk contrast met al die vrouwen in Burka of Nikab.. We bedachten dat die mannen of aan het kijken waren waar onze vader was om ons te ruilen voor kamelen, of ons hoeren vonden oid. Daarom gingen we maar even omkleden op het damestoilet. Daar stonden 2 vrouwen gekleed in burka stiekum te roken. Ze hadden voor het rookgemak de burka even bij hun gezicht weggehaald. Het was allemaal best bizar. Nadat ik mijn nette (coschap-)kleren had aangetrokken voelde ik me wat meer op mn gemak, al werden we nog steeds aangestaard. De vlucht naar Kuala Lumpur duurde best lang, ca. 11 uur. Op de stoelen voor ons zaten 2 Chinezen die hun stoelen de hele reis maximaal naar achter hadden staan. Daardoor hadden wij vrij weinig plek om te zitten. Sophie zei dat het met hun cultuur te maken had en dat ze tijdens een eerdere reis in China ook al had gemerkt dat die mensen niet echt gewend waren rekening met een ander te houden.. dus dat verklaarde. Om 17.00 landden we in Kuala Lumpur (Nederlandse tijd 11.00u). We namen de trein naar Kuala Lumpur stad en kwamen bij ons hostel. Een net hostel met airco, dus dat is fijn. We gingen vrij snel de stad in om wat te eten. Het is hier echt fantastisch! Er is hier heel veel energie en op iedere hoek van de straat kun je voor 1RM (ca 23 eurocent) heerlijk vers tropisch fruit kopen. En dan schijnt het hier nog relatief duur te zijn. Na het eten kocht Sophie een oranje sjaal en ging ik mijn oranje shirtje aantrekken, om in de Reggae bar naar Nederland-Slowakije te kijken. Best bizar, onze eerste avond in Kuala Lumpur en we zitten voetbal te kijken in een kroeg vol Hollanders die qua sfeer even goed in Utrecht had kunnen zijn. Het was superleuk om de wedstrijd hier te kijken en het (Engelse) commentaar bij de wedstrijd was vermakelijk. Ze zijn hier fan van 'the-Arjen-man' en lieten tijdens de rust filmpjes zien van allemaal acties van Arjen Robbe. Nu gaan we lekker slapen en morgen gaan we bedenken wat we verder gaan doen. Waarschijnlijk gaan we overmorgen met de boot naar Indonesie. We zijn hier nog maar even, maar ik vind het nu al helemaal super!

• 28 Juni 2010 - 17:06

Lia V D Wetering:

Berlicum, 31 graden en oranje wint met 2-1.
    Helemaal goed dus.
    Martine, fijn dat je goed aangekomen bent. Geniet er van en we blijven je volgen.

• 28 Juni 2010 - 18:22

Suus:

Daar drink ik zo in de SG een biertje op!

• 28 Juni 2010 - 18:40

Mirjam:

Hey Martine,

klinkt super!! nual!
    geniet ervan!

liefs Mir

• 28 Juni 2010 - 19:33

Mama:

Fijn dat je al zo gauw op je gemak bent! Een goed begin van een veelbelovende reis. We volgen je op alle mogelijke manieren! Zo beleven we alles een beetje mee, en dat willen we ook heel graag.We wensen je een hele mooie tijd in Azië!Liefs, mama en papa

• 28 Juni 2010 - 20:16

Gre Sintenie:

Ha die Martine, fijn dat je het al zo naar je zin hebt,we zien nu al uit naar je volgende reisverslag. Dikke kus van ons twee uit Schagen

• 28 Juni 2010 - 22:51

Roel:

Slaap zacht lieve Martine en Sophie ;)

• 30 Juni 2010 - 06:10

Top...geniet ervan meisjes, zie jullie over 4 weken weer!
    Liefs, Mignon

• 30 Juni 2010 - 12:15

Oma Van Der Pas:

Zelfs ik volg je! Groetjes Oma

• 30 Juni 2010 - 17:44

Arjen:

Het is Robben, van den Pas!