laatste daagjes - Reisverslag uit Varadero, Cuba van Bart en Martine - WaarBenJij.nu laatste daagjes - Reisverslag uit Varadero, Cuba van Bart en Martine - WaarBenJij.nu

laatste daagjes

Door: martinevanderpas

Blijf op de hoogte en volg Bart en Martine

26 Januari 2012 | Cuba, Varadero

Hier volgt alweer m’n laatste reisverslagje vanuit Cuba, deze keer vanuit Varadero. Baracoa was echt een heel leuk stadje. De eerste dag een beetje storm- en regenachtig, wat maakte dat er spectaculaire golven over de malecon (boulevard) sloegen. Daarna werd het gelukkig beter weer. We hebben lekker op het terras gezeten, waarbij langzaamaan heel Baracoa aan ons voorbij trok. Daarbij lieten maar weinig mensen het na even bij ons tafeltje (als enige midden op de weg haha) te stoppen om gedag te zeggen. Het duurde niet lang, of we kenden alle grote spelers in de Baracoa-scene. We dronken niet eens heel veel cocktails, maar aangezien rum hier goedkoper is dan water, waren ze nogal sterk.. Het wilde keer op keer niet lukken om nuchter aan het avondeten te beginnen. Met 2 Italianen die we hebben ontmoet, Fabio en Alessandro, gingen we naar een fantastische waterval en naar playa Maguana. Een klein en bijzonder strandje, met voor een Cubaans strand bijzonder hoge golven. Heerlijk om in te zwemmen! De volgende dag konden we met de Italiano’s mee liften naar Santiago: mazzeltje! In Santiago hebben we nog een paar dagen genoten van het Cubaanse leven wat aan ons voorbij kwam. Lekker Mojito’s gedronken, gerelaxed en gelachen. Ook kochten we een paar mooie dozen Cubaanse sigaren voor een zacht prijsje. Beiden niet van plan ze te roken, maar Cuba verlaten zonder sigaren dat kan eigenlijk niet. Aangezien het einde van onze reis steeds dichterbij kwam, werd het tijd om de lange reis terug richting Havana te wagen. Als laatste tussenstop hadden we Matanzas gepland. Dan moesten we eerst met de bus (16 uur) naar toeristen capital Varadero, waarna we moesten overstappen naar Matanzas. Dat plan viel in het prachtige zeewater van Varadero. Voor ons de ideale manier om de laatste dagen door te brengen: lekker aan het strand! Wij genieten nog even, maar nu kunnen we echt zeggen: tot snel! We zullen proberen wat zonnestraaltjes voor jullie mee te brengen. Mocht dat niet lukken, dan moeten we volstaan met rum :)

• 26 Januari 2012 - 17:34

Ben En Greet:

Geniet nog even van jullie laatste dagen, voor ons allemaal is het leuk als jullie weer terug zijn! probeer wat zonnestralen mee terug te nemen en lukt dat niet? rum is ook erg lekker.
    xxx

• 27 Januari 2012 - 08:49

Papa En Mama:

Nog even lekker vakantie houden met Sophie en over een paar daagjes zien we elkaar! We zijn benieuwd naar al je verhalen. Goede reis naar huis en tot gauw!
    Liefs, Papa en Mama