Feliz año nuevo! - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Bart en Martine - WaarBenJij.nu Feliz año nuevo! - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Bart en Martine - WaarBenJij.nu

Feliz año nuevo!

Door: martinevanderpas

Blijf op de hoogte en volg Bart en Martine

30 December 2011 | Cuba, Trinidad

Hóla amigos!
Weer een korte update vanuit het ongelofelijke Cuba. Het is supergaaf om hier te zijn. De manier hoe Cuba in elkaar steekt is zo anders dan alle andere plaatsen waar we ooit geweest zijn. We beginnen steeds meer door te krijgen hoe dit land werkt, wie waar de baas over is en wat het Cubaanse communisme precies inhoudt (voor ons en voor de bevolking). Ook wordt ons Spaans, wat in het begin toch wel vrij triest was, iedere dag een beetje beter. Gesprekjes voeren in het Spaans wordt langzaamaan mogelijk.
We hebben 4 dagen doorgebracht bij Rancho Luna, waar we verbleven in een casa aan zee, met een enigszins theatrale señorita als gastvrouw. “Aardappels, ooeeeeehhh.. pffffff... nooooooo... no patatas! No no no no no!” ehm, oke.. rijst is prima! Een prachtige plek om te duiken en snorkelen. Sophie is naar 30.8 meter diep geweest!
Nu zijn we in Trinidad. Een supermooi en fotogeniek stadje, waar niet alleen de auto’s oldtimers zijn. Het is alsof de tijd hier heeft stilgestaan. Trinidad is ook één van de beste plekken op Cuba om een feestje te vieren. Mazzel voor ons dus, dat we hier per toeval met año nuevo zitten!
Voor jullie alvast vanuit Cuba: Feliz año nuevo!

• 30 December 2011 - 22:05

Ben En Gré:

Bedankt weer voor je update, leuk om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Gelukkig heb je geen hekel aan rijst en och die patatas krijg je wel weer een keer in Nederland. Heb je genoten van het snorkelen?
    We wensen jullie een fijne jaarwisseling en tot schrijfs. xxx Gré

• 31 December 2011 - 13:49

Oma Van Der Pas.:

Hoi, Martine,ik wens jullie ook een gelukkig nieuwjaar en nog veel reisplezier in het mooie Cuba.groetjes en veel liefs van oma.

• 31 December 2011 - 14:10

Papa, Mama, Sander:

Hoi Martine, Sander en Papa zijn onder de indruk van al die oldtimers! Het ziet er gezellig, druk en kleurrijk uit.
    Voor jullie mag het jaar nu iets korter zijn, maar jullie luiden het wel op een hele speciale manier uit.. Bij ons liggen de oliebollen al klaar. Wij wensen jou en Sophie een zaaaalig uiteinde van 2011 en een heel gelukkig
    nieuw jaar toe! En bedankt voor je bericht. Heel veel lieve groetjes van ons allemaal.

• 06 Januari 2012 - 16:07

Bart En Martine :

Dankjulliewel!
    We zijn nu in Sancti Spiritus, na 2 hilaaaarische dagen in Santa Clara. De studentenstad van Cuba, waar rum goedkoper is dan water.. In Trinidad oud en nieuw was heel bijzonder. De volgende dag een nieuwjaarsduik in een national park, bij een waterval. Het kon slechter haha! Ons jaar was 6 uur langer dan dat van jullie, we konden geen genoeg krijgen van 2011. Next stop is ciego de avila, om daarna naar moron te gaan en naar cayo coco en cayo guillermo. cayo betekent eiland en op cayo guillermo moet het mooiste strand van cuba liggen. Dat belooft wat, we zijn benieuwd! Heel veel groetjes, ook van Sophie