Vamos a la playa! - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Bart en Martine - WaarBenJij.nu Vamos a la playa! - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Bart en Martine - WaarBenJij.nu

Vamos a la playa!

Door: martinevanderpas

Blijf op de hoogte en volg Bart en Martine

08 Januari 2012 | Cuba, Trinidad

Het is alweer even geleden sinds het verslagje van vorig jaar! We hebben nieuwjaar gevierd in de casa de la musica van Trinidad, met live muziek en Rumba en plotseling: zou het nu nieuwjaar zijn? Ja ik denk het wel.. We zagen het aan de reacties van mensen om ons heen, maar er werd niet afgeteld en er was geen vuurwerk. Een luid applaus en het dansen ging weer verder. Heel anders dan in Nederland dus, maar het was een mooi feestje! Daarna bleven we nog enkele dagen in Trinidad. We hebben genoten van Playa Ancon, het mooiste strand aan de zuidkust van Cuba en op fietsafstand van Trinidad. We zijn ook naar parque el Cubano gelopen, om daar een nieuwjaarsduik te maken in een waterval. Niet al te warm, maar ach.. een nieuwjaarsduik hoort ook wat verfrissend te zijn. Na Trinidad gingen we per bus naar Santa Clara, een echte studentenstad van formaatje Utrecht. En dat het een studentenstad is, dat hebben we gemerkt. We voelden ons meteen thuis, het sfeertje was heerlijk en we hebben 2 hele (te) gekke avonden gehad. Via Sancti Spiritus (meer stad, plein, park en kerk) zijn we nu in Moron beland (ja, zo heet het echt.. schijnbaar naar een of andere vogel die z'n veren was verloren), waar we per Chevrolet naartoe gereden zijn. In hotel Moron chillen bij het zwembad en genieten van het feit dat we voor het eerst in een groot hotel zitten. Tot nu toe hebben we alleen nog maar in casa particular gezeten, dwz bij mensen thuis. Het klinkt wat primitief, maar eigenlijk zijn het gewoon goedkope en zeer luxe hotelkamers die mensen aan hun huis hebben gebouwd en die onder streng kwaliteitstoezicht van de regering staan. Verschil met een hotel: het zijn nooit meer dan 2 kamers bij elkaar. Dus we zijn constant onder Cubanen geweest en daarmee constant bijzonder en in het middelpunt van de belangstelling. Als we over straat lopen spreekt gemiddeld iedere 2 seconden iemand ons aan. Altijd vriendelijk, dat wel, maar het wordt toch wel vermoeiend. Morgen gaan we door naar Cayo Coco of Cayo Guillermo. Cayo betekent eiland, het zijn eilandjes voor de noordkust van Cuba. Op Cayo Guillermo moet het mooiste strand van Cuba te vinden zijn. Dat belooft wat, want we hebben al prachtige stranden gezien! Dus voor ons nog wat meer zon, zee, strand. We hebben gehoord dat er in Nederland ook steeds meer mensen aan zee wonen.. dus misschien kunnen jullie op die manier een klein beetje meegenieten ;)
Heel veel liefs uit Cuba!! ook van Sophie

• 07 Januari 2012 - 18:52

Bart:

Leuk om weer een uitgebreid verslag te lezen, bijna net zo leuk als dat ik net ff met je kon chatten. Ben echt superblij dat jullie het zo naar het zin hebben overal.
    Sterkte met het eten van kreeft iedere dag en het warme weer ;-)

Ik hou van je
    XxX Bart

• 08 Januari 2012 - 09:24

Peter En Agnes:

Hoi Martine,
    Zo te lezen is het weer een geweldige belevenis in Cuba. Klinkt allemaal weer fantastisch. Als je om de 2 sec. wordt aangesproken hoef je straks in ieder geval niet te klagen dat je geen contact hebt kunnen maken ;-)
    Ook in het nieuwe jaar nog heel veel plezier in het zonnige Cuba voor jullie allebei.

Groetjes vanuit een nat en winderig Nederland.
    Peter en Agnes

• 08 Januari 2012 - 12:00

Bart Cuppen:

Haha inderdaad ook zee en strand hier nu maar weinig zon hoor; dan ga ik toch voor Cuba :)

Groetjes Bart

• 08 Januari 2012 - 21:11

Ben En Greet:

We hebben Teuntje vandaag weer bij Bart opgehaald, ze hebben het samen naar hun zin gehad. Volgens mij genieten jullie erg van jullie reis. Lukt het met de taal, wat spreken jullie het meest? groetjes

• 14 Januari 2012 - 16:15

Bart En Martine :

Hee allemaal!!
    Met de taal lukt het een beetje, onze probeerselen zullen vast raar klinken maar we kunnen ons wel duidelijk maken in het Spaans. Dus dat is het belangrijkst. We spreken het meeste Spaans, want de meeste mensen hier spreken gewoon niets anders. Dus vandaar. Het is echt genieten hier! We komen net bij een paradijs strand vandaan, want volgens ons het mooiste ter wereld moet zijn. Inclusief zon haha. Heel veel groetjes!!

• 14 Januari 2012 - 16:15

Bart En Martine :