But she wants to know where baby has to sleep - Reisverslag uit Havana, Cuba van Bart en Martine - WaarBenJij.nu But she wants to know where baby has to sleep - Reisverslag uit Havana, Cuba van Bart en Martine - WaarBenJij.nu

But she wants to know where baby has to sleep

Door: martinevanderpas

Blijf op de hoogte en volg Bart en Martine

20 December 2011 | Cuba, Havana

Een verslagje vanuit CUBA!!!!
Zaterdagavond vertrokken we vanaf Schiphol, om via Moskou naar Cuba te vliegen. Erg logisch, dat bleek ook wel uit het feit dat we gedurende de hele reis geen enkele Nederlander zijn tegengekomen. De informatie die omgeroepen werd tijdens de vlucht was meestal alleen in het Russisch en de bagagevakken zaten vol met dikke bontjassen. We dachten dat we het in onze zomerjasjes wel koud zouden krijgen tijdens de tussenstop, maar de temperatuur op het vliegveld was tropisch. Konden we alvast een beetje wennen! Na een vlucht van 14 uur landden we op het vliegveld van Havana, waarna we een volgens de lonely planet niet bestaande bus namen naar Havana. In de bus gaf een vrouw wat uitleg, volgens Sophie in “Wat voor taal is dit eigenlijk??” Hmm.. ons Spaans is iets minder goed dan we dachten haha. In Havana aangekomen gingen we op zoek naar een Casa Particular: een kamer bij iemand thuis. Na een hoop gecommuniceer tussen Cubanen die we niet verstonden, kwamen we uit bij een leuk appartementje. Casa Particular blijken wat meer luxe te zijn dan we hadden verwacht! Een heel appartement voor jezelf. We kregen alleen van de gastvrouw, via de taxichauffeur die aan het tolken was, wat tegenstrijdige berichten: er zou ook een Frans gezin van 5 personen komen, met een baby. We snapten niet helemaal wat ze daar nou mee wilde zeggen, dus vroegen of we in de kamer konden slapen of niet.. Antwoord: Look, she wants to know where the baby has to sleep. Uiteindelijk kwamen we ergens anders terecht, wat ook prima was!
Beetje last van een jetlag wel, maar het is hier fantastisch! Havana is echt supermooi, het is net alsof het één groot museum is! Fantastische auto’s, subtropisch temperatuurtje, heerlijke mojito’s, lekker eten, wij vermaken ons! Next stop: Viñales. Dat moet een prachtig gebied zijn met limestone bergen die heel abrupt in een vlak landschap staan. Doet wat Vietnam herinneringen opkomen! Verder lijkt Cuba in helemaal niets op Azië, of enige andere plek waar ik ooit geweest ben.
Internet is overigens nogal moeilijk te vinden, zelfs in Havana. Dus ik verwacht niet dat we vaak internet hebben. Bellen gaat hier ook niet. Dus: geen nieuws, goed nieuws.

Adiós!

• 20 December 2011 - 15:42

Bart:

Hey lief!

Blij om te horen dat het goed gaat en dat jullie het daar naar het zin hebben.
    Hopelijk komt de Spaanse taal vanzelf een beetje naar boven drijven en komen jullie allebei thuis met een nieuwe talenknobbel.
    Ik hou van je, dus doe voorzichtig, maar maak er wel een feestje van.

Oh en succes met de baby, heb je me soms iets te vertellen?
    X

• 20 December 2011 - 16:13

Mama:

Hoi Martine,
    Goed een berichtje te horen!
    Fijn dat jullie een goede reis gehad hebben en dat je een goede casa gevonden hebt. Mooi temperatuurtje zie ik. Geniet er maar van, want hier is 't niks met al die regen...
    Vanmiddag de kerstboom gezet, en alle kerstballen die jij zelf gemaakt hebt erin gehangen. Dan ben je er toch een beetje bij in deze kersttijd.
    Goede reis verder. Wij denken aan je. Heel veel groetjes, ook van Papa en Sander.
    Mama

• 20 December 2011 - 17:48

Greet En Ben:

Gelukkig hebben jullie een goede reis gehad, iedereen is toch wel blij als ze daarvan bericht krijgen. Heel veel plezier, maak er een feestje van en liefs uit Schagen.

• 20 December 2011 - 18:28

Janneke:

He dametjes!

fijn dat jullie zijn aangekomen! geniet er van! en maak er een onvergetelijk tripje van!

Heel veel liefs!!

• 25 December 2011 - 06:17

Anne:

wat super vet dat je in cuba bent!!! Lekker weertje hier he :D. Zaten paar dagen geleden maar 80 miles van elkaar. Maar daar zal het wel totaal anders zijn. Ben benieuwd naar je updates... feest ze! Liefs