we love Kanchanaburi - Reisverslag uit Kamphaeng Phet, Thailand van Bart en Martine - WaarBenJij.nu we love Kanchanaburi - Reisverslag uit Kamphaeng Phet, Thailand van Bart en Martine - WaarBenJij.nu

we love Kanchanaburi

Blijf op de hoogte en volg Bart en Martine

14 Juni 2015 | Thailand, Kamphaeng Phet

Hoi allemaal! Het duurde even, maar hier is weer een reisverslag :)
We zijn nu in Kamphaeng Phet. Chang Mai komt in zicht! En de route er naartoe bevalt ons goed.

Na het vorige reisverslag gingen we naar Sam Roi Yot national park. We gingen naar een prachtig uitzichtpunt. Het was een flinke klim, viel wel een beetje tegen. Het was duidelijk dat we zoiets een tijdje niet meer gedaan hadden! Maar het uitzicht was 100% de moeite waard (zie foto's). In het national park konden we heel goedkoop in een tentje aan het strand kamperen. Idyllisch, romantisch, etc.. Ware het niet voor de plakkerige plankharde matjes en de enorme onweersbui. De volgende ochtend bezochten we de Praya Nakhon cave (een enorme grot met een pagoda erin). Die was spectaculair! En daarna zochten we snel onze toevlucht naar een fijne motelkamer met airco en een zacht matras. Deze motelkamer bevond zich net iets voorbij het national park, bij Sam Roi Yot beach. Daar werden we verleid een maatpak te bestellen bij een Tailor. We keken heel wat afleveringen Jericho, vermaakten ons met het maken van een verjaardagsfilmpje voor Gré :), hebben heeeeerlijk gegeten. En toen de tailor na een paar dagen nog niet klaar was, spraken we met hem af dat we verder gingen naar Hua Hin (50km verderop) en dat hij het pak daar zou leveren.

In Hua Hin maakten we kennis met een ander soort toerisme. Een stad vol met onaantrekkelijke westerse mannen, en straten en barren vol met dames van de nacht (zelfs overdag!). Bart poogde 1x om in z'n eentje een rondje te gaan lopen, en moest ze zowat van zich af slaan. Zelfs toen we met z'n 2en liepen, demonstratief hand in hand, kwamen de dames massaal op ons af: "together also can!". Volgens tripadvisor was 1 Irish pub in de stad echt the place to be, want het zou de enige bar zijn zonder dames van de nacht. Helaas was deze bar gesloten. Om zo'n plek een keer te zien was zeker een ervaring op zich. En er waren ook een boel positieve dingen te noemen over Hua Hin. We hebben nog nooit eerder zulke lekkere pizza's gegeten en er zaten massa's tailors met prachtige kleding in de aanbieding. Redenen dat we toch zouden overwegen om er nog eens terug te komen, als we toch in de buurt zijn. Het maatpak van Bart is trouwens prachtig geworden!

Vanuit Hua Hin besloten we om eens te kijken of we wat meer kilometers per dag konden afleggen. We wilden in 1 dag naar Kanchanaburi rijden. 210 km, best ver op een "scooter". Om het wat comfortabeler te maken bevestigde Bart voor mij een business class zitplaats (zie foto). De laatste 50km zaten we toch wat minder lekker, maar het lukte wel! We reden recht op een behoorlijk deigende onweersbui af, die van ver te zien was. Eenmaal in Kanchanaburi was het verkeer een chaos. Overal file, zelfs alle motoren stonden in de file, en de straten waren grotendeels overstroomd. Best gek om met zo'n moto door 20cm hoog water te rijden! Gelukkig zijn de wegen goed, dus hoef je niet beducht te zijn op diepe gaten die verhuld worden door het water (#Bulgarije). Het duurde wat langer, maar dit laatste stuk van de rit was een attractie op zich. We vonden een prachtig guesthouse (sugarcane guesthouse) met huisjes drijvend op de river Kwai. En voor het eerst tijdens onze reis kwamen we ook echt een boel gezellige mede-reizigers tegen. De ideale plek om ons 6-jarig jubileum te vieren!
We bleven er 4 nachten, omdat we ons hutje op het water en de sfeer in Kanchanaburi zo bijzonder vonden. Heel gaaf! Zeker een van de hoogtepunten tot nu toe. We gingen (natuurlijk) naar the railway bridge over the river kwai, en naar het museum over de bijbehorende historie (WWII). Een vreemd museum, waar de rode draad ver te zoeken was. Ze hadden o.a. ook een klokken tentoonstelling en een alcohol en sigarettes museum inpandig. En gaven wat basic adviezen over het behoud van diersoorten..
Wat écht gaaf was in de buurt van Kanchanaburi, waren de Erawan waterfalls. Echt een surrealistisch mooi water-pretpark, volledig natuurlijk! Een flinke klim naar boven, waarbij je de ene na de andere prachtige waterval tegenkwam. En helemaal bovenaan het pronkstuk: wit gesteente (door de mineraalafzetting) en helderblauw water. De pools waren heeerlijk fris om in te zwemmen, je kreeg er wel een gratis full body dr. fish spa bij, van vissen die daar eigenlijk iets te groot voor waren.
We bleven daarna nog 1 dagje chillen (wat kun je anders doen bij 39.5 graden celcius!) en feesten in Kanchanaburi, om vervolgens koers te zetten richting het noorden. De afgelopen 2 dagen hebben we ca. 200km per dag gereden, en we zijn nu in Kamphaeng Phet. Een stad met een historisch park, wat we zometeen gaan bezoeken. Vanaf hier gaan we richting Tak, om zo met een flinke omweg langs de grens met Myanmar, via Pai naar Chang Mai te rijden. Het belooft een prachtige jungle- en bergrijke route te worden. Hopelijk heeft onze moto daar net zo veel zin in als wij!

Heel veel liefs!
Bart&Martine

• 14 Juni 2015 - 07:38

Bart En Martine :

kennelijk vindt waarbenjij.nu 24 foto's echt te veel om bij een verslag weer te geven.. Wanneer je de laatste 4 foto's (Erawan waterfall) ook wilt zien, ga in de linker groene kolom naar "foto's".

• 14 Juni 2015 - 10:27

Greet En Ben:

Goedemorgen Bart en Martine,
    We zaten al weer te wachten op jullie volgende reisverslag, en wat een mooie!
    Wat hebben jullie het naar je zin, en wat is dat voor ons heerlijk om te lezen!!
    De foto's zijn weer prachtig en we zijn erg nieuwschierig naar Bart zijn pak.
    Met ons in Schagen gaat alles goed en we zijn ons aan het voorbereiden op onze vakantie.
    xxx

• 14 Juni 2015 - 11:21

Kurk:

Lieve allebei, elke keer weer een dikke vette glimlach als ik weer een melding in m'n inbox krijg dat er een update op de waarbenjij is geplaatst! Jullie reis klinkt te gek, elke update weer. Maar wat is eigenlijk een pagoda haha? ik word wel een beetje gek van de mobiele variant van waarbenjij, dus ik ga even via de whatsapp verder kletsen ;)

• 14 Juni 2015 - 11:36

Elly En Jan Bogers:

Oh lieve twee, al een paar keer jullie reisverslag gelezen en dan pak ik meteen do vorige er weer bij plus de foto's, fantastisch.
    Het is en blijft geweldig leuk om jullie avonturen zo mee te mogen beleven op afstand.
    Wat zal het dan met jullie doen die het echt beleven, het ene na het andere avontuur en iedere dag weer iets anders, heel fascinerend allemaal.
    Nou het pak zal inderdaad mooi staan, misschien kun je er, voor je weet maar nooit Martine, een mooie jurk bij laten maken.
    Dan zijn jullie meteen klaar voor, je weet maar nooit, vroeger of later de grote dag.
    Grapje hoor want waar bemoei ik me mee maar een beetje mijmeren en fantaseren is toch leuk in het momenteel zeer grauwe en kouwe Schagen.
    Dikke zoenen en weer bon voyage, tot de volgende keer.
    Jan en Elly.

• 14 Juni 2015 - 11:55

Martine:

Haha dank voor jullie leuke reactie weer Jan en Elly! En als ik de kans heb ga ik zeker ook voor een jurk :)
    (Bart heeft me een paar maanden geleden gevraagd!)

• 14 Juni 2015 - 22:42

Erik En Diny:

Wat hebben jullie veel beleefd intussen. We lezen het met belangstelling, iedere keer opnieuw!
    De foto's zijn prachtig. Jullie zien er allebei goed uit(behalve Bart op die 'grumpy' foto natuurlijk..)/
    Fijn dat de reis op de motor ook comfortabel is. Je raakt daaraan natuurlijk ook gewend, na zoveel kilometers. Tot 'apps' en heel veel lieve groetjes uit Heeswijk!