rijstverslag #2 - Reisverslag uit Kangar, Maleisië van Bart en Martine - WaarBenJij.nu rijstverslag #2 - Reisverslag uit Kangar, Maleisië van Bart en Martine - WaarBenJij.nu

rijstverslag #2

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Bart en Martine

11 Mei 2015 | Maleisië, Kangar

Daar zijn we weer, met een update :)
Genaamd rijstverslag, want rijst is toch wel een rode/witte draad in het verhaal. Rijst eten we hier voor ontbijt, lunch, avondeten. Tot nu toe is het prima, benieuwd hoe lang het duurt totdat ik snak naar een gewoon broodje.

Na het vorige verslag verlieten we pulau Pangkor. We gingen met de boot terug naar het vaste land en reden helemaal naar Georgetown, Penang. Een lange rit voor op zo'n klein motortje, ongeveer 200km. Voornamelijk rechte wegen, met palmplantages ernaast. Best wel saai eigenlijk, en daardoor vermoeiend. Omdat de brug naar pulau Penang een snelweg is, namen we ook een stukje snelweg. Dat beviel niet zo goed. De bewegwijzering is er super verwarrend (soms gaan er ineens 2 banen af, en de richting waar ze op gaan staat pas aangegeven als je de afslag al genomen hebt. Dus dan merk je ineens dat je op een -verkeerde!- afslag zit..) En van baan wisselen is nogal stressvol, met allerlei hard rijdende en klevende auto's en vrachtwagens om je heen. Kortom, de snelweg vonden we niet voor herhaling vatbaar.

We arriveerden in Georgetown, waar we 2 nachtjes in een hostel aan een straat genaamd "love lane" verbleven. De straat zou zo heten omdat deze vernoemd is naar een Engelsman met de achternaam Love... yeah right.. Wij vinden de alternatieve verklaring, dat de kolonialen in deze straat hun betaalde liefjes troffen, wat meer plausibel. We gingen in Georgetown o.a. naar een hilarisch museum, de Penang Time Tunnel. Een stukje geschiedenis en daarna op z'n Aziatisch foto's maken in daarvoor gecreëerde opstellingen. Hilarisch! Op de terugweg dronk ik een lekkere 3D cappucino. Eigenlijk was ie mooier dan dat ie lekker was.. maar voor het uiterlijk was ie z'n geld al waard :) (zie foto).

Vanochtend vertrokken we weer uit Georgetown. We namen de boot naar Butterworth, om de snelweg te vermijden. We hadden ons voorbereid op weer een dag rechte wegen en palmplantages, maar werden aangenaam verrast! Vandaag reden we voor het eerst door écht mooie gebieden. Rijstvelden, met limestone bergen erin. Het kwam voor ons totaal onverwacht, en was een welkome afwisseling! We reden lekker rustig en zijn hier en daar gestopt voor een sapje en een hapje (rijst dus). Toevallig belandden we bij een koekjesbakkerij, waar we leuk gevormde eierkoeken, vers uit de oven kregen. Heerlijk, en weer eens wat anders dan rijst :)

Nu zijn we in Kangar, in een fijn hotel. Morgen dan echt naar Thailand. Ons doel voor morgen is Pak Bara, zodat we daar overmorgen in de ochtend de boot naar Koh Lipe kunnen nemen.
Hopelijk kan ik bij het volgende rijstverslag foto's van ons op een prachtig strand toevoegen.

Selamat malam!

• 11 Mei 2015 - 17:05

Laurens:

Geen TomTom? Gelukkig hebben jullie de tijd als je van het pad bent. Ben wel benieuwd naar de foto's in Thailand, een strand is best fijn als afwisseling.

Selamat jalan!

• 11 Mei 2015 - 17:17

Laura:

wat ziet het er geweldig uit! Ben heel benieuwd naar jullie onderwegfoto's, en natuurlijk dat blauwe strand.
    vandaag hier een dagje zon......
    enjoy!!

• 11 Mei 2015 - 17:43

Jan En Elly Bogers:

Geweldig, ik hoor het die Volemdamse Annie Schilder nog zo haar sawie manier zeggen, allemaol rijjjjst

• 11 Mei 2015 - 17:48

Jan En Elly Bogers:

Ha lieve 2
    Geweldig bedankt voor jullie leuke verslag.
    Wij gilden boven ons bord asperges over het rijstverhaal.
    Ik dach gelijk aan Annie Schilder die het oo zn Volendams had over allemaol rijjjjssstt
    Verheugen ons op het vervolg
    Alle goeds en dike knuffels van ons
    Jan en Elly

• 11 Mei 2015 - 18:11

Roel:

Geen zorgen, ik mis fatsoenlijk brood ook... en stroopwafels!

• 11 Mei 2015 - 19:45

Erik En Diny:

Hoi Martine en Bart,
    Mooie "twist" Martine, en weinig last van "gravity" zo te zien. Die kamer is ook bijzonder, het lijkt wel een kinderkamer met een nep-raam er in.
    Speciale vegetarische pizza's met worst, kip en ham hebben ze daar..
    Een heel interessant rijst-verhaal, met mooie sfeerfoto's.
    En nu op naar Koh-Lipe!

• 11 Mei 2015 - 22:29

Greet En Ben:

Wat een geweldige foto's zeg!
    We hebben weer genoten van jullie reisverslag. xxx

• 12 Mei 2015 - 11:59

Thomas:

...Vegetarian blijkt dus een rekbaar begrip?

• 23 Mei 2015 - 11:35

Cyril: