Eerste dagen in Maleisie - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van Bart en Martine - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Maleisie - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van Bart en Martine - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Maleisie

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Bart en Martine

08 Mei 2015 | Maleisië, Pangkor

We zijn er!! Op 3 mei landden we in Kuala Lumpur. We namen de bus naar KL-sentral, waar de omstandigheden inmiddels een stuk beter zijn dan een paar jaar geleden! Geen donkere uitlaatgassenkelder meer door om bij de monorail te komen, maar een gloednieuwe shoppingmall. We gingen naar ons hostel, travellers palm, midden in de Bukit Bintang area. Een fijn hostel! We komen daar zeker terug.
In de 2 dagen dat we in KL waren hebben we gegeten bij SK corner, en bij Sakae Sushi uiteraard. We hebben Midvalley shoppingmall bezocht, en.. we hebben een motor gekocht!!!
Zoals tevoren bedacht, de Honda Air Blade. Het had wat voeten in aarde, op 4 mei was de overheid dicht ivm buddha day, op 5 mei werkte het systeem van de verzekeraar niet, etc. Maar binnen 2 dagen was het geregeld. En gezien mijn eerdere ervaringen met dingen regelen in Maleisie, was dat eigenlijk boven verwachting snel :)
Op 6 mei gingen we dan eindelijk met onze moto op pad. Eerst naar Kuala Selangor, een stad vlakbij de kust, waar we 's avonds heerlijk krab hebben gegeten en de zonsondergang hebben bekeken bij de rivier, en daarna vanuit een bootje een grote vuurvliegjeskolonie hebben bekeken. Best een magisch gezicht, zowel de zonsondergang als de vuurvliegjes.
Op 7 mei reden we door naar Lumut (zo'n 150km), waar we de boot namen naar Pulau Pangkor. Een mooi eiland voor de Maleisische kust. Het is een eiland waar vooral mensen uit Maleisië op vakantie gaan, dus ik ben echt een van de weinige vrouwen zonder hoofddoek. De zee is lekker, maar helaas niet zo blauw als op de plaatjes. Ik denk omdat er nu een sterkere stroming staat. We blijven hier nog een nachtje, en dan is ons volgende doel Penang, als laatste stop in Maleisië voordat we naar Thailand gaan.
Het rijden op de motor vind ik nog wel een beetje spannend. En links rijden is echt wennen. Maar het is heerlijk om overal makkelijk naartoe te kunnen, zonder vervoer te hoeven zoeken/boeken/regelen.

Groetjes vanuit Maleisië!
Bart & Martine

• 08 Mei 2015 - 10:18

Suus :

Tof! Klinkt heel goed allemaal, vooral de krab :)

• 08 Mei 2015 - 11:50

Greet En Ben:

Dank je wel voor het mooie verslag Martine, zo blijven we op de hoogte van jullie reis. xxx

• 08 Mei 2015 - 14:31

Thomas Lapperre:

Aaah ik dacht al: scooter? Maar zag op de foto erop al mooie motors staan. Nog een foto van de vuurvliegjes kunnen maken? En heeft Bart nou die vissekop of die kikkers gegeten? Zag er nog lekker uit ook. Goede reis!

• 08 Mei 2015 - 17:10

Erik En Diny:

Hoi Martine en Bart,
    We lezen met veel belangstelling jullie boeiende reisverslag. Mooie foto's, daar aan de rivier!
    We zouden bijna zeggen: Martine, waar ben jij.nu? Ha, ha! Bart staat er mooi op hoor!
    Kom je daar zomaar een toekan in het wild tegen?
    Goede reis naar Thailand, en hou goed links!
    Groetjes,
    Papa en Mama, Erik en Diny

• 08 Mei 2015 - 17:51

Nieske Heerema:

Wat een goede start en die motor hebben jullie snel geregeld! Veel plezier en tot gauw! Nieske

• 08 Mei 2015 - 18:58

Thamar :

Tof om te lezen! Wij hebben het album inmiddels gehad, dus jullie hoofden zullen onze schoot nog regelmatig passeren.

• 08 Mei 2015 - 20:24

Wouter:

Altijd leuk om de verslagen van jullie reizen te lezen. Heel veel plezier en succes met alles!

• 09 Mei 2015 - 13:34

Dick En Irene:

Jeej, jullie zijn al echt onderweg, leuk het eerste bericht!
    Lijkt me heerlijk om zo vrij te zijn met je eigen vervoer.... top!!
    Geniet er lekker van samen!

X

• 09 Mei 2015 - 16:44

Martine:

Dank voor de leuke reacties!
    We kwamen niet 1 toekan in het wild tegen, maar tientallen! Beweeglijke beesten wel, laten zich moeilijk fotograferen :) Maar niet zo moeilijk als de vuurvliegjes..
    Bart heeft de hint opgepakt, hij gaat proberen ook een paar foto's van mij te maken ;)

• 09 Mei 2015 - 21:07

Talita:

Hey Martine,

Klinkt goed allemaal, leuk om je verslag te lezen! Ik ben natuurlijk he-le-maal niet jaloers ;-)
    Geniet van de reis, en wat betreft die motor: dat zal inderdaad wel wennen zijn, maar dat komt vast goed en het geeft wel veel vrijheid om te gaan waar je wil :-)

Groetjes,
    Talita

• 10 Mei 2015 - 10:06

Suzan:

Wat een toffe start van jullie reis! Bart ziet er goed uit op de motor. Zal idd wel fantastisch voor jullie zijn om zo vrij te zijn. Meer tijd om mooie dingen te zien! Ik kijk uit naar jullie komende verslagen en foto's.

Liefs en veel plezier nog daar!

• 10 Mei 2015 - 23:00

Cyril:

Super! Enjoy!

• 25 Mei 2015 - 13:17

Paul:

Beste Martine en Bart,

Leuk zo te horen hoe jullie het hebben. Ik lees jullie verslag nu terwijl ik vast de 134 mails + lab + vragen arts van tijdens mijn vakantie zit weg te werken. Gelukkig is daar de delete-knop. Maar ik moet alles wel even scannend lezen.

Geniet van het weer, eten en reizen.

Paul